PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL SEBAGAI SARANA INFORMASI DAN PROMOSI DI SDN SUMBER 2

Authors

  • Ria Andriani
  • Andika Agus Slameto
  • Nimah Mahnunah
  • Ahmad Sa'di

DOI:

https://doi.org/10.29303/abdiinsani.v11i4.1822

Keywords:

Social Media, information, Promotion, Elementary School

Abstract

The use of social media as a means of information and promotion has become an important strategy in the world of education, including in elementary schools. The purpose of this community service is to provide training on the use of Social Media as a Means of Information and Promotion in order to improve the ability of human resources responsible for managing Social Media, in this case we focus on Instagram. The methods used in this activity include training, mentoring, and evaluation of the use of school social media. This training has succeeded in improving the understanding and skills of teachers and school staff in using social media and managing digital assets of SDN Sumber 2. In addition, training participants now understand how to use social media effectively as a tool for information and promotion. They learned about the importance of consistency in posting, how to create interesting content, and strategies to increase audience engagement.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Efda, A. D., Setyawan, I., & Johansah, F. (2023). Pemanfaatan media sosial Instagram sebagai media informasi pandemi COVID-19 pada akun @Pandemictalks. JIKA (Jurnal Ilmu Komunikasi dan Informasi), 10(1), 29-36.

Esperansa, S. T., Awal Lindya, A. R., Lestari, F. I., Siva, N., Chaniago, N. S. M., Ghifari, M. I., Putra, R. F., & Adha, I. F. (2024). Pelatihan implementasi pemasaran digital produk pertanian KWT Riski Dinari Dusun Pakis Kulon. Jurnal Abdi Insani, 11(2). e-ISSN: 2828-3155, p-ISSN: 2828-4321.

Imansyah, F., Sujana, I., Arsyad, M. I., Gianto, R., Pontia, T., Kurnianto, R., & Pragestu, S. (2024). Mendorong perekonomian desa: Media promosi digital sebagai pendorong penjualan produk stick udang kelompok Mentari Desa Sungai Kupah. Jurnal Abdi Insani, 11(3), 1-10. e-ISSN: 2828-3155, p-ISSN: 2828-4321.

Julita, & Purnasari, P. D. (2022). Pemanfaatan teknologi sebagai media pembelajaran dalam pendidikan era digital. Journal of Educational Learning and Innovation, 2(2), 227-239.

Kuntari, S. (2023). Pemanfaatan media digital dalam pembelajaran. Prosiding SENTIKJAR, 2(0).

Puspitaningrum, A. C., Nurhadi, M., Supriyanto, H., Prasetya, M. S., Hermansyah, D., Fitri, N. A., & Riskiawan, A. I. (2023). Pengelolaan konten website dan media sosial sebagai sarana promosi sekolah menggunakan Canva. JMM (Jurnal Masyarakat Mandiri), 7(2), 1317-1329.

Rahman, M., Nursyabilah, I., Astuti, P., Syam, M. I., Mukramin, S., & Kurnawati, W. O. I. (2023). Pemanfaatan media sosial sebagai media pembelajaran. Journal on Education, 5(3), 10646-10653. e-ISSN: 2654-5497, p-ISSN: 2655-1365.

Ramadhan, T. S., Wahyuningtiyas, N., & Arsyianto, M. T. (2024). Mengangkat potensi UMKM: Strategi digital marketing untuk sukses pemasaran. Jurnal Abdi Insani, 11(2). e-ISSN: 2828-3155, p-ISSN: 2828-4321.

Setyansah, R. K., Lusiana, R., Murtafiah, W., Suprapto, E., Apriandi, D., & Krisdiana, I. (2024). Pelatihan peningkatan kualitas guru dan penggunaan media pembelajaran berbasis digital dan non-digital di SD Negeri Panjeng Kabupaten Ponorogo. Jurnal Abdi Insani, 11(2). e-ISSN: 2828-3155, p-ISSN: 2828-4321.

Simarmata, R. J., Gea, E. D., Purba, G. F., & Hutahuruk, A. J. B. (2022). Implementasi media sosial sebagai media pembelajaran untuk peningkatan hasil belajar peserta didik. Edumaspul: Jurnal Pendidikan, 6(1), 364-370.

Sitompul, P., Mahmudah, D., & Damanik, M. P. (2023). Pemanfaatan media sosial dan pemenuhan kebutuhan informasi ketenagakerjaan di kalangan angkatan kerja muda pada masa pandemi COVID-19. Jurnal Studi Komunikasi dan Media, 10(1), 1-15. ISSN: 1978-5003, e-ISSN: 2407-6015.

Subiyanto, L. A., & Valiant, V. (2022). Pemanfaatan media Instagram sebagai media promosi penjualan di masa pandemi COVID-19: Studi kasus pada akun @Hollace.Id. IKON Jurnal Ilmu Komunikasi, XXVII(3), 1-15. ISSN: 1978-6972.

Syiami Ramadina, P., B. K., T., & ‘Akil, H. (2021). Strategi marketing pendidikan melalui media sosial di sekolah. Jurnal Pendidikan dan Teknologi, 4(3), 367-376.

Yanti, D., & Octariadi, B. C. (2024). Program digital marketing sebagai media promosi UMK Swastika Karya Abadi. Jurnal Abdi Insani, 11(1). e-ISSN: 2828-3155, p-ISSN: 2828-4321.

Zubaidi, A., Jauhary, M. W., & Lestari, L. (2020). Peran media digital dalam meningkatkan partisipasi politik: Studi pada Tirto.id di Yogyakarta. Jurnal Kawistara, 10(1), 77-88.

Published

2024-11-20

How to Cite

Andriani, R., Slameto, A. A., Mahnunah, N., & Sa’di, A. (2024). PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL SEBAGAI SARANA INFORMASI DAN PROMOSI DI SDN SUMBER 2. Jurnal Abdi Insani, 11(4), 1457–1467. https://doi.org/10.29303/abdiinsani.v11i4.1822

Issue

Section

section editor